Przejdź do treści

KSeF - Krajowy System e-Faktur

Najlepszy system e-faktur w kraju, dostępny teraz w Si4!

KSeF

Platforma stworzona przez Ministerstwo Finansów.
System od 01.01.2022 roku służy do wystawiania i otrzymywania e-faktur drogą elektroniczną.
Aktualnie z KSeF korzystają tylko chętni, jednak zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów, od 01.07.2024 roku wszystkie faktury występujące w obrocie gospodarczym będą musiały być zarejestrowane w KSeF. 

Krajowy System e-Faktur obowiązkowy będzie dla:

– przedsiębiorców zarejestrowanych jako czynni podatnicy podatku VAT,
– przedsiębiorców zwolnionych z podatku VAT,
– przedsiębiorców zidentyfikowanych w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadających polski identyfikator podatkowy NIP.

Korzyści jakie daje KSeF:

Koniec z ręcznych rejestrowaniem faktur

KSeF znacznie przyspiesza ich przetwarzanie.

Ryzyko zgubienia faktur spada do zera

Podatnicy nie będą musieli samodzielnie przechowywać i archiwizować faktur wystawionych w KSeF, ponieważ to system będzie je przechowywał przez 10 lat.

Dokładny, bezpieczny, skalowany i niezawodny

Pozwala zrezygnować z takich rozwiązań jak OCR lub RPA.

Oszczędność czasu, pieniędzy

Koniec z drukowaniem, wysyłaniem dokumentów pocztą.

Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF)

(PEF) Centralna platforma do odbierania i wysyłania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych i innych dokumentów pomiędzy zamawiającymi a wykonawcami zamówień publicznych. 

 PEF przeznaczona jest dla:
– zamawiających w zamówieniach publicznych,
– wykonawców zamówień publicznych, czyli przedsiębiorców wykonujących usługi lub dostarczających towary podmiotom publicznym.

Jak przygotować firmę na KSeF?

Analiza potrzeb:

Zidentyfikuj, jakie systemy do obsługi faktur elektronicznych są już w firmie i czy można je zintegrować z KSeF.

Wybór odpowiedniego rozwiązania:

Jeśli firma nie posiada jeszcze systemu do obsługi faktur elektronicznych lub istniejący system nie jest kompatybilny z KSeF, warto rozważyć wybór nowego, dostosowanego do potrzeb.

Analiza źródeł faktur:

Sprawdź, jakie rodzaje faktur firma otrzymuje (elektroniczne, papierowe) i z jakich źródeł (krajowe, zagraniczne). To pomoże dostosować system do specyfiki firmy.

Wdrożenie i przeszkolenie:

Po wyborze odpowiedniego systemu, zainstaluj go, zintegruj z istniejącymi rozwiązaniami, a następnie przeszkol pracowników.

Skorzystaj z naszej usługi

System WEBCON BPS integruje się z KSeF, umożliwiając łatwą, efektywną i zgodną z wymaganiami KSeF obsługę e-faktur, jednocześnie, można go też z łatwością zintegrować z każdym innym systemem informatycznym.

WEBCON BPS może być stosowany na dwa sposoby:

Jako system do monitorowania i pobierania elektronicznych faktur kosztowych z platformy PEF/KSeF, a następnie przesyłania ich do innych systemów finansowo-księgowych

Jako warstwa pośrednia, umożliwiająca wystawianie faktur sprzedażowych utworzonych w takich systemach na platformę PEF/KSeF