Przejdź do treści

Harmonogram

Kto, co, gdzie i kiedy, czyli pracownicy na projektach

Potrzeba

Poświęcasz dużo czasu na przypisanie pracowników do konkretnych projektów?

Czy kierujesz się umiejętnościami pracownika, kiedy przypisujesz mu dany projekt?

Posiadasz narzędzie, które znacząco ułatwia Ci rozliczanie oraz zarządzanie zespołami?

W przedsiębiorstwach gdzie dynamika realizacji zadań jest zmienna, a tworzenie zespołów o kompetencjach dopasowanych do zakresu problemu kluczowe, wsparcie planisty i odpowiednie sterowanie zasobami firmy znacząco zmniejsza koszty i zwiększa wydajność pracy. 

W firmie naszego klienta plan pracy pierwotnie był realizowany przy użyciu arkusza kalkulacyjnego. Utrzymywanie aktualnego planu sprawiało duże problemy i wymagało ogromnego zaangażowania oraz czasu. Dodatkowo planista musiał posiłkować się wiedzą na temat pracowników, urlopów i nieobecności z innych działów firmy. Wynikowo powstawał plan pracy na maksymalnie okres jednego tygodnia, który zawierał sporo błędów oraz był niedokładny. Nasz klient potrzebował pewnego i stabilnego rozwiązania, które przyspieszyłoby proces planowania pracy, a także ułatwiło dobór członków zespołów. 

Cel

Naszym celem było dostarczenie narzędzia, za pomocą którego planista mógłby w tym samym czasie, jaki poświęcał na zaplanowanie pracownikom tygodnia pracy, utworzyć plan na okres pół roku.

Realizacja

Dzięki współpracy z biznesem, nasz zespół skupił się na najważniejszych funkcjonalnościach:

  1. Tworzenie zespołów, które uzupełniają się kompetencjami. Przygotowany do tego został narzędzi, dzięki którym planista może znaleźć osoby o najlepszych kompetencjach i umiejętnościach, aby tworzone przez niego zespoły były niezawodne.
  2.  Wybór lidera spośród członków utworzonej brygady, dzięki jasnemu wskazaniu osoby przełożonej w brygadzie. Znacząco wpływa to na poprawę komunikacji w zespole.
  3. Aplikacja została zintegrowana z systemami zewnętrznymi, które informują o zwolnieniach lekarskich, urlopach  zgłoszonych, bądź planowanych, informacjach o dniach wolnych pracowników, czy nawet o obecnościach i nieobecnościach. Dzięki temu planista może w czasie rzeczywistym podejmować decyzje o przydzieleniu członków zespołów. 
  4. Implementacja mechanizmu rezerwacji samochodów, dzięki któremu planista może przydzielić do brygady lub pracownika samochód służbowy.
  5. Rozbudowane wyszukiwanie i filtrowanie, tak aby planista mógł zawsze bez problemu przyjrzeć się elementom, które go interesują.
  6. Mechanizm rozsyłania planów pracy do pracowników i menadżerów, tak aby wiedza na temat planu zawsze była aktualna i aby każdy mógł mieć ją pod ręka.
  7. Widok globalny, którego celem jest prezentacja planu pracy z lotu ptaka, jest to szczególnie użyteczne dla menadżerów i innych osób decyzyjnych, które potrzebują znać plan bez nadmiernych szczegółów.

Technologie

Raporty powstały przy użyciu biblioteki React.

Architektura heksagonalna